Indkøbsvogn 0

Handelsbetingelser forbrugerkøb

Generelle oplysninger

BRIPA
Anpartsselskab. CVR nr. 37389544
Næstvedvej 193, 4760 Vordingborg
E-mail: kundeservice@bripa.dk
Telefon: 55 35 43 66
 
Priser og betaling
Priserne er angivet både eksklusiv moms og inklusiv moms. Alle afgifter er inklusiv. Du kan betale med betalingskort – Dankort, Visa og Mastercard. Vi opkræver ikke gebyr for betaling med disse kort. Beløbet trækkes på din konto, når varen afsendes.
 
Levering
Vi leverer normalt 1-3 hverdage efter at din bestilling er modtaget. I særlige tilfælde kan leveringstiden være anderledes. Vi benytter Danske Fragtmænd, som leverer frem til dørtrin.

Fragt

Køber du for mere end kr. 1.000,- leverer vi dine varer gratis. Køb under denne grænse tillægges en fast fragtpris på kr. 218,75,- samt et gebyr på privat leveringsadresse på kr. 68,75. Ovenstående priser er inkl. moms og gælder for leveringsadresser i Danmark.
 
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du
1.    har modtaget din vare
2.    får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om  flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
3.    får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til kundeservice@bripa.dk eller telefon 55 35 43 66. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.
 
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
 
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
 
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for maling og træbeskyttelse.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 218,75 DKK inkl. moms pr. enhed.
 
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, herunder tonede varer.
 
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
 
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
 
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
 
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Bripa ApS, Næstvedvej 193, 4760 Vordingborg
 
Hvad skal jeg sende med tilbage ?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
 
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Når du handler på bripa.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
 
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Hvor hurtigt skal jeg reklamere ?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
 
Varen sendes til:
Bripa ApS, Næstvedvej 193, 4760 Vordingborg
 
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
 
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.